III Simposi Internacional Salvador Espriu
«Espriu recreat: ressons, usos i homenatges»

Obert (fins al 30 de juny) el termini de presentació de propostes al III Simposi Salvador Espriu, que, amb el tema “Espriu recreat: ressons, usos i homenatges”, es farà els dies 7, 8 i 9 de maig de 2025 a la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra.

El Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona, el Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Departament d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Arenys de Mar, convoquen el III Simposi Internacional Salvador Espriu. Espriu recreat: ressons, usos i homenatges, que se celebrarà a la Universitat Pompeu Fabra, a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat de Barcelona els dies 7, 8 i 9 de maig de 2025, l’any en què s’escau el quarantè aniversari de la mort de l’escriptor.

Aquest simposi vol centrar-se en les recreacions que tinguin com a punt de partida la figura d’Espriu o la seva obra en qualsevol àmbit multimèdia o artístic (musical, escènic, arts plàstiques, literatura, etc.), les representacions d’Espriu en l’espai públic, o bé els homenatges que s’han fet a la seva figura. Es tracta de resseguir els ressons d’Espriu a la contemporaneïtat i a la posteritat.

Crida a la participació

S’obre la crida a participar en el III Simposi Internacional Salvador Espriu. Espriu recreat: ressons, usos i homenatges, que se celebrarà a la Universitat Pompeu Fabra, a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat de Barcelona el 7, 8 i 9 de maig de 2025, l’any en què s’escau el quarantè aniversari de la mort de l’escriptor. El Simposi, com els dos anteriors, comptarà amb la col·laboració del Centre de Documentació i Estudi Salvador Espriu.

Els interessats a participar-hi poden enviar propostes de comunicació sobre les següents línies de recerca:

1. Espriu representat. Representacions d’Espriu en l’espai públic (noms de carrers, d’escoles, de biblioteques, monuments, grafits i usos artístics i arquitectònics en general) i en l’espai de la postliteratura (cartells, objectes, museïtzació, etc.).
  2. Espriu adaptat. Recreacions de l’obra d’Espriu en els àmbits artístic, escènic, plàstic, musical o literari. Adaptació de l’obra d’Espriu a formats multimèdia i a gèneres i llenguatges paraliteraris (còmic, cinema, televisió, literatura infantil o juvenil, videojocs). Traducció de l’obra d’Espriu i diàlegs intertextuals amb l’obra espriuana des de les diverses poètiques de l’època postmoderna.
  3. Espriu homenatjat. Estudis sobre els diversos i múltiples homenatges, institucionals o no, que s’han dut a terme per rememorar la figura de Salvador Espriu des del moment de la seva mort.

Cal tenir en compte les indicacions següents:

1. S’haurà d’enviar una proposta en format PDF abans del 30 de juny de 2024 a l’adreça: 3rSimposiEspriu@gmail.com
  2. Les propostes hauran de tenir una extensió d’entre 300 i 400 paraules. A més, cal incloure-hi 4 o 5 mots clau i una breu biografia del candidat, de no més de 500 mots.
  3. La durada de les ponències serà d’un màxim de 20 minuts.
  4. Es publicarà un llibre dels resultats del Simposi. Tots els ponents estan convidats a presentar-hi les propostes de publicació, que seran avaluades per un comitè extern. Aquests textos tindran una extensió màxima de 42.000 caràcters, espais inclosos (unes 20 pàgines estàndard).

Descarregueu la crida en PDF

Comitè organitzador

Maria Dasca (Universitat Pompeu Fabra)
Jordi Marrugat (Universitat de Barcelona)