A partir del curs 2020-2021, no se n’oferiran noves places d’accés a primer, perquè serà substituït pel nou Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística

El grau de llengua i literatura catalanes

grau

Consulta tota la informació sobre el grau
Horaris i professorat per al curs 2021-2022
Assignatures i guies docents per al curs 2021-2022

El grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UAB té per objectiu formar els estudiants en aquestes disciplines del saber humanístic. Aquests estudis abracen el coneixement sincrònic i diacrònic de la llengua catalana i l’estudi històric i crític de la literatura catalana.

El grau també proporciona els instruments necessaris perquè els coneixements adquirits s’apliquin al món professional que acull els graduats en Llengua i Literatura Catalanes: l’ensenyament, la planificació i l’assessorament lingüístics, la gestió del multilingüisme, la integració lingüística dels immigrants, la societat de la informació, les tecnologies de la comunicació, la gestió del patrimoni literari i la indústria editorial.

Amb aquesta formació, l’estudiant assolirà una àmplia base científica i metodològica transversal, polivalent i humanística.  Aquest bagatge donarà a l’estudiant la capacitat d’investigar i de crear coneixements de llengua i de literatura catalanes. Alhora, podrà fer, amb eficàcia i competència, aportacions del seu àmbit de formació per a atendre les necessitats d’una societat com l’actual, plural i sotmesa a canvis profunds.

En funció de l’interès de cada estudiant, aquest grau inclou l’especialització en un àmbit segons la menció escollida (de Llengua Catalana, de Literatura Catalana, de Literatura Comparada o de Lingüística).