literatura-catalana-contemporania_iec

La literatura catalana contemporània: intertextos, influències i relacions

Francesc Foguet, professor del nostre Departament, ha tingut cura, juntament amb Montserrat Bacardí (UAB) i Enric Gallén (UPF), de l’edició de Literatura catalana contemporània: intertextos, influències i relacions (Societat Catalana de Llengua i Literatura de l’IEC i UAB, 2013).
El professor Jaume Aulet, actualment coordinador del GELCC-UAB, participa també en aquest llibre com a autor d’un dels articles.

L’11 de maig de 2012, a la sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans, va tenir lloc la I Jornada LITCAT d’Intergrups de recerca organitzada per Montserrat Bacardí (GETCC-UAB), Francesc Foguet(GRAE-UAB) i Enric Gallén (TRILCAT-UPF).
El volum Literatura catalana contemporània: intertextos, influències i relacions recull les ponències dels 15 representants dels grups d’investigació d’arreu dels Països Catalans que hi van participar. S’hi estudien des d’aspectes de la història literària dels segles XIX i XX (sense oblidar les incursions en la literatura més actual) fins a l’aplicació de les noves tecnologies a la recerca, tot passant per un ventall molt ampli d’àmbits temàtics que abraça la literatura popular o la història de la traducció i del món editorial.
L’heterogeneïtat d’enfocaments i de mètodes de cadascuna de les intervencions, aplegades en aquest volum, posa en evidència la maduresa que ha assolit la investigació literària catalana en les darreres dècades i la diversitat de camps de recerca abordats.
Clou el llibre el manifest “Per una presència digna de la literatura a l’ensenyament”, el qual va ser signat per tots els grups de recerca en literatura catalana presents a la jornada, i va rebre posteriorment el supor d’altres organitzacions i entitats culturals.

La literatura catalana contemporània: intertextos, influències i relacions

Edició a cura de Montserrat Bacardí, Francesc Foguet i Enric Gallén Jornada LITCAT d’Intergrups de Recerca (1a : 2012 : Barcelona) Barcelona : Societat Catalana de Llengua i Literatura : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013 (Treballs de la Societat Catalana de Llengua i Literatura, 8) Podeu accedir a l’edició digital d’aquest volum a través de l’enllaç de l’IEC: http://publicacions.iec.cat/ Podeu llegir la crònica de la Jornada LITCAT que va publicar Josep Miquel Ramis: revista Llengua & Literatura (núm. 23, 2013, p. 375-381)