David Paloma, Mònica Montserrat, Me l’imaginava més gran. I altres frases mítiques de les sèries catalanes
(Rosa dels Vents, 2024)

«Hem recollit 40 sèries, ordenades cronològicament, amb 40 frases mítiques que els teleespectadors potser recorden amb alegria i sense esforç, o potser recordaran gràcies a la lectura.»

La granja, Nissaga de poder, Estació d’enllaç, Plats bruts, Oh! Europa… són sèries que formen part de la nostra història i que apel·len a la nostàlgia dels teleespectadors. En aquest llibre en trobareu moltes que us agradarà recordar: sèries d’aventures com Oliana Molls; d’època com Temps de silenci; la primera telenovel·la en català: Poble Nou; una de musical com I ara què, Xènia?; comèdies de situació que van marcar una època, com Teresina S. A., La memòria dels Cargols, Jet lag… En llegireu les trames, els personatges, les frases mítiques que van dir els uns o els altres. En descobrireu anècdotes, dades, seqüències i moments culminants.

Salut i peles!, deia el Brillant a La granja. Rosa, ens ha tocat la Lotto!, exclamava l’Antònio a Poble Nou. Els problemes són com les males herbes. S’han d’arrencar de soca-rel, sentenciava l’Eulàlia Montsolís a Nissaga de poder. I així fins a arribar a quaranta com a homenatge als quaranta anys de Televisió de Catalunya i a la seva aposta per les sèries de producció pròpia.

Els autors

David Paloma és lingüista i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona. És autor de diverses obres relacionades amb les ciències del llenguatge. Fa vint-i-cinc anys va escriure la primera tesi doctoral centrada en les sèries de Televisió de Catalunya. Li agradaven molt Magnum, La granja, Oh! Europa…, A cor obert, Estació d’enllaç, Veïns

Mònica Montserrat és professora de col·loquial mediatitzat en el Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic (UAB). També fa classes a la Universitat Rovira i Virgili. No es va perdre cap capítol d’Oliana Molls, N’hi ha que neixen estrellats, Nissaga de poder, L’espantaocells i la senyora King, Teresina S.A., Roseanne