El Grup de Recerca en Arts Escèniques de la UAB, dirigit pel professor Francesc Foguet, acaba de publicar ‘Dona i teatre al segle XXI’, a cura de Jordi Lladó i Jordi Vilaró.

Es tracta de les actes de les IV Jornades de debat sobre el repertori teatral català que organitza el GRAE amb la col·laboració de l’Institut del Teatre de Barcelona.

dona-teatre-segle-xxi_pS’hi publiquen les següents intervencions:

• María José Ragué Arias (“Dona i teatre, la veu trencada de la falsa normalitat”),
  • Teresa Julio (“Retrat en femení de l’escena catalana: dramaturgues i actrius fins al segle XX”),
  • Francesca Bartrina i Eva Espasa (“Dones de teatre catalanes del segle XX: desafiaments de gènere als escenaris de la primera meitat del segle”),
  • Ricard Gàzquez (“Presència i absència de creadores escèniques dins del sistema teatral contemporani a Catalunya”)
  • i Mercè Ballespí i Margarida Troguet (“La dona en la programació i la gestió teatral”).

Així mateix, s’hi transcriu l’animada taula rodona en què van participar Àngels Nogué (moderadora), Marta Buchaca, Cristina Clemente, Imma Colomer, Gemma Julià, Carme Portacelli i Glòria Rognoni.

El volum es completa amb aquestes aportacions al debat, molt interessants:

• Anna Corral (“La figura femenina a Els Joglars: conversa amb Glòria Rognoni”),
  • Jordi Vilaró (“Feminismes i representació teatral: una breu visió panoràmica”),
  • Antoni Nadal (“La literatura dramàtica mallorquina escrita per dones en els segles XIX i XX. Les representacions fins al 1936”),
  • Iolanda G. Madariaga (“Arran de la Patum de Berga: discurs de gènere en les manifestacions teatrals festives”),
  • Anna Brasó (“Encara som a temps de no fer tard”)
  • i Eva Saumell (“Coquesses de l’escenari”).

D’altra banda, l’Institut del Teatre de Barcelona ha publicat, en el darrer número de la revista “Estudis Escènics” ( http://www.raco.cat/index.php/EstudisEscenics), les actes del I Congrés sobre Dramatúrgia Europea “El teatre en l’espai europeu, un altre debat imprescindible”, en la coordinació del qual va participar activament el GRAE-UAB.

Trobareu més informació sobre el GRAE-UAB al web http://grupsderecerca.uab.cat/grae/