Comunicat del Departament de Filologia Catalana, l’IIFVSeu d’Alacant, la UEM de la Universitat d’Alacant i Alacant pel Valencià sobre la Proposta de Declaració Institucional del Grup Municipal de Vox Alacant de modificació de la LUEV

El Departament de Filologia Catalana, la Junta Directiva de la Unitat per a l’Educació Multilingüe de la Universitat d’Alacant i la seu alacantina de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana han emès un comunicat conjunt per a expressar el seu rebuig a la Proposta de declaració institucional del Grup Municipal de Vox Alacant de modificació de la Llei d’ús i ensenyament del valencià. La proposta va ser presentada el 19 de setembre amb l’objectiu d’incloure la ciutat d’Alacant en la zona de predomini lingüístic castellà.

Mitjançant el comunicat, les tres instàncies acadèmiques evidencien el seu malestar i demanen «als partits amb representació al Ple de l’Excel·lentíssim Ajuntament d’Alacant que voten en contra de la declaració». «Les llengües són instruments perquè els humans ens comuniquem. Però són també, en bona mesura, elements amb què les persones i les comunitats humanes construïm la nostra identitat», sostenen, «negar la llengua és negar la valencianitat d’Alacant», conclouen.

Enllaç al text sencer del comunicat