Ateneu Alguerès
Suport a la recerca històrico-lingüística (2023-2024)

Convocatòria d’ajuts per donar suport a la recerca en cultura i llengua catalana de l’Alguer. La convocatòria, impulsada per l’associació Ateneu Alguerès, s’adreça a estudiants de grau o doctorat d’universitats italianes i catalanes que necessiten fer recerca de camp en les temàtiques de la llengua i/o de la cultura catalana de l’Alguer.

L’ajut consisteix en una estada de dues a sis setmanes a la casa d’hostes de l’Ateneu Alguerès.
Hi ha quatre ajuts disponibles en funció de la durada sol·licitada per fer servir entre el 01/09/2023 i el 30/11/2023 (2 ajuts) o entre el 01/04/2024 i el 30/06/2024 (2 ajuts). El període d’ús pot ser continu o dividit pel nombre de setmanes indicades, subjecte a conveni amb l’Ateneu Alguerès. Els beneficiaris, en finalitzar el curs d’estudis a l’Alguer, es comprometen a exposar la recerca en un encontre públic a la sala d’actes de l’Ateneu Alguerès.

Criteris de selecció

Estudiants de grau i estudiants de doctorat matriculats en universitats italianes i catalanes que estiguin fent recerca sobre el català de l’Alguer en els seus aspectes lingüístics, històrics, culturals o antropològics. Un cop aprovats els requisits, l’Ateneu Alguerès seleccionarà les sol·licituds en funció de la disponibilitat pel que fa al nombre de setmanes i el període d’ús requerit. L’Ateneu Alguerès es posarà en contacte amb els candidats escollits per tal d’organitzar
l’estada i poder satisfer la major part de les de sol·licituds.

L’hospitalitat inclou només l’estada a la casa d’hostes de l’Ateneu Alguerès situada al centre històric de l’Alguer, a la segona planta de la Via Cavour n. 27. Com la majoria d’habitatges del centre històric, la casa d’hostes no està equipada amb ascensor i, malauradament, no és accessible a discapacitats; disposa de bany privat i Wi-Fi. Un cop per setmana es netejaran les habitacions i es canviaran els llençols i les tovalloles. En el moment del lliurament de les claus els beneficiaris signaran un contracte amb l’Ateneu Alguerès en relació amb qualsevol accident ocorregut durant la seva estada al centre i assumiran la responsabilitat dels danys que s’hagin produït. L’Ateneu Alguerès confia en la sensibilitat del convidat i en el respecte a la cultura de l’hospitalitat, que és un dels principis fundacionals de l’associació.

Presentació de candidatures

Els candidats hauran de presentar la sol·licitud a l’adreça ateneualgueres@tiscali.it abans del 30/06/2023 per l’hospitalitat referida al període 01/09-30/11 i entre el 31/01/2024 per l’hospitalitat referida al període 01/04-30/06.

La sol·licitud s’ha de presentar en italià o català i s’hi ha d’indicar, sota pena d’exclusió, el títol de la investigació que es vol dur a terme a l’Alguer, el nombre de setmanes i el període sol·licitat.

A la sol·licitud també s’ha d’adjuntar:

1. El currículum (possiblement en model europeu).
  2. Una carta de motivació del candidat.
  3. Una carta de presentació del professor de referencia.
  4. El programa de recerca.
  5. Còpia d’un document d’identitat vàlid.