V Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes: Llengua, cultura, societat, frontera

Institut Franco-Català Transfronterer – Universitat de Perpinyà Via Domícia – Tardor 2021

Després de les edicions a la Universitat de València (2017), a la Universitat de Lleida (2018), a la Universitat de les Illes Balears (2019) i a la Universitat de Barcelona (2020), la celebració del V Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes (V CIAJILLC) serà a la Universitat de Perpinyà Via Domícia (UPVD), concretament a l’Institut Franco-Català Transfronterer (IFCT), a l’edifici Casa dels Països Catalans.

Les dates de l’esdeveniment són el 21, 22 i 23 d’octubre de 2021, susceptibles de ser modificades atenent la situació de pandèmia.
Contacte: ciajillcupvd@gmail.com
–> Com participar en el congrés? Tota la informació a la primera circular (en català i occità)
–> Full de proposta de comunicació
Termini de presentació de propostes de comunicació: fins el 30 d’abril de 2021.

Més informació

L’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes va organitzar el primer congrés internacional el setembre de 2017 a la Universitat de València, el segon a la Universitat de Lleida l’octubre de 2018, el tercer a la Universitat de les Illes Balears l’octubre de 2019 i el quart a la Universitat de Barcelona l’octubre de 2020. Enguany s’ha escollit la Universitat de Perpinyà Via Domícia (UPVD) com a seu de la cinquena edició del Congrés Internacional de l’Associació de Joves
Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes. Així doncs, aquest V CIAJILLC es desenvoluparà a la Catalunya del Nord, bressol de la catalanitat.

El Comitè Organitzador d’aquest V Congrés proposa un congrés presencial a l’Institut Franco-Català Transfronterer de l’UPVD, respectant les mesures sanitàries. Les dates de l’esdeveniment són el 21, 22 i 23 d’octubre de 2021, susceptibles de ser modificades atenent la situació de pandèmia.

El nostre objectiu és donar a conèixer la universitat, la vila de Perpinyà i el Rosselló i la Catalunya del Nord, tot comptant amb la participació activa dels propis agents que viuen, treballen o s’interessen per aquesta part del nostre territori.

La proximitat i la facilitat per desplaçar-se a indrets de gran riquesa patrimonial i natural és un al·licient formidable d’aquest V Congrés. La Catalunya del Nord concentra en un radi força reduït moltes possibilitats turístiques i ben variades: el Canigó de Verdaguer i de tants altres autors, els camps de concentració arran de la Retirada per on passaren tants escriptors camí de l’exili (Pere Quart, Mercè Rodoreda, Jordi Pere Cerdà o Avel·lí Artís Gener), i el patrimoni arquitectònic del bisbat d’Elna, Sant Miquel de Cuixà i la fortalesa fronterera de Salses, en són només uns bons exemples.

La llengua vehicular del congrés serà el català i, per això, s’atendran principalment les comunicacions en llengua catalana. També s’acceptaran comunicacions en altres llengües compartides o limítrofs amb el territori, com l’occità, entre altres llengües romàniques i internacionals.

Línies temàtiques:
• Estudis literaris i culturals
• Didàctica de la llengua, la literatura i la cultura catalanes i noves tecnologies
• Estudis de lingüística
• La llengua en el temps i en l’espai
• Relacions transfrontereres: Catalunya (Nord i Sud) – Occitània – Andorra

Els participants rebran un certificat d’assistència i de comunicació. Per tal de poder participar-hi com a comunicant s’ha de complir en ALMENYS UN dels requisits següents:

• Estar en possessió d’un grau o d’una llicenciatura des de no fa més de 10 anys
• o ser estudiant de doctorat
• o no superar els 5 anys des de la finalització de l’últim postgrau

Podeu fer-nos arribar les vostres propostes a l’adreça electrònica ciajillcupvd@gmail.com abans del 30 d’abril. La proposta de comunicació ha de complir els següents criteris: tenir entre 300 i 450 paraules, bibliografia a part, estar inserida dins aquest full de proposta https://cutt.ly/TlDjYOC que també trobareu al blog de l’AJILLC (https://ajillc.wordpress.com). El full de proposta s’ha de descarregar i enviar en format .doc, .docx o .odt a la nostra adreça.

També hi ha la possibilitat de participar-hi només com a assistent, i llavors només es rebrà un certificat d’assistència. El comitè científic decidirà sobre l’admissió de les comunicacions i ho notificarà als autors durant el mes de juny de 2021. Podeu contactar amb el comitè organitzador a: ciajillcupvd@gmail.com.

Comitè organitzador: Josep Marqués (U. Saragossa), Estel Aguilar Miró (U. Lyon 2, UPVD), Maria Antón i Álvarez de Cienfuegos (U. Aix-Marseille), Rémy Farré (UPVD), Pablo Bonat (UPVD), Olga Reglero (UPVD) i Claudine Tarrene (UPVD).

Comitè científic: Carme Bach (UPF), Lola Badia (UB), Francesc Bernat (UB), Emili Boix (UB), Glòria Bordons (UB), Rosanna Cantavella (UV), Llorenç Comajoan (UVic), Joan Costa (UPF), Maria Josep Cuenca (UV-IEC), Jordi Ginebra (URV), Carme Gregori (UV), Maria Lacueva (UOC-UV), Christian Lagarde (UPVD), Maria Rosa Lloret (UB), Víctor Martínez-Gil (UAB), M. Àngels Massip(UB), Sandra Montserrat (UA), Neus Nogué (UB), Joan Peytaví (UPVD-IEC), Anna Pineda (UPF), M. Àngel Pradilla (URV-IEC), Joan Pujolar (UOC), Josep Solervicens (UB), Albert Turull (UdL) i Montserrat Vilà (UAB).

Aquest congrés forma part de les activitats previstes en el projecte en vigor “Lengua, cultura y sociedad: la construcción discursiva de espacios de identidad” (referència: FFI2016-77192-R), finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats d’Espanya.