La Càtedra Ferrater Mora, en col·laboració amb la Revista de Catalunya i el Memorial Democràtic, i amb el suport de l’Institut d’Estudis Catalans, organitza aquest Simposi Trias sobre el centenari de la Revista de Catalunya

Francesc Foguet, professor del departament, hi presentarà la comunicació “Les Arts Plàstiques a la Revista de Catalunya de l’època Cahner”

Institut d’Estudis Catalans, (Carme, 47 – Barcelona)
Dates : Dimecres 19 i Dijous 20 de juny de 2024

Programa en PDF  |  Pàgina del Simposi a la Càtedra Ferrater Mora

La Càtedra Ferrater Mora organitza un simposi sobre l’obra i la figura d’un pensador o intel·lectual destacat (si bé, no sempre prou conegut) de la història catalana moderna. Fins ara han cobert una colla de personalitats, des de Josep Ferrater Mora fins a Federica Montseny passant per Eugeni d’Ors o José M. Valverde, per dir-ne tan sols alguns. Des de fa un temps, els simposis dedicats a pensadors catalans reben el nom de Simposi Trias en reconeixement del patrocini que Galetes Trias fa a la Càtedra. Fruit d’aquestes trobades ha sorgit la col·lecció Noms de la Filosofia Catalana.

Excepcionalment, enguany el Simposi Trias no estarà dedicat a cap personalitat sinó a una revista, més concretament, la Revista de Catalunya. amb motiu del centenari de la seva publicació

El simposi es titula Una revista d’idees per a una cultura normal: Revista de Catalunya, cent anys (1924-2024), i girarà al voltant dels aspectes relacionats amb el pensament –entès en un sentit ampli- que s’ha expressat o ha traspuat en les pàgines de la revista al llarg dels seus 100 anys d’història. Ens interessa parlar dels articles que s’hi han publicat i dels autors que hi han escrit, tant en les primeres etapes de la revista després que fos fundada el 1924, com en l’etapa més recent de la represa a partir dels anys 80. I és que, d’alguna manera, les accidentades vicissituds i peripècies de la Revista de Catalunya són també les accidentades vicissituds i peripècies de l’«alta cultura» catalana.

El Simposi, organitzet conjuntament amb la Revista de Catalunya i el Memorial Democràtic, compta amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans, que és on tindrà lloc el Simposi (C/ Carme, 47, Barcelona) els dies 19 i 20 de juny de 2024.