Neix el Centre de Recerca en Arts Escèniques de la UAB

El Centre de Recerca en Arts Escèniques (CRAE) ha estat constituït el 20 de desembre de 2022, després de ser aprovat pel Consell de Govern de la UAB del proppassat 14 de desembre. El primer equip directiu del CRAE és integrat per Francesc Foguet (director), Francesc Cortès (secretari), Anna Corral (vocal 1) i Daniela Palmeri (vocal. 2). La creació del CRAE converteix la UAB en una universitat capdavantera en la recerca en arts escèniques.

Amb la participació d’investigadors i investigadores de cinc departaments de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, el CRAE té com a objectius fonamentals: promoure la recerca en les arts escèniques i incentivar les connexions amb altres enfocaments, i també impulsar, recuperar i difondre el patrimoni material i intangible relacionat amb les arts escèniques.

Conflueixen en el CRAE xarxes, grups, projectes i professorat de la UAB, però està obert a nous membres d’aquí i d’arreu, que s’hi incorporaran ben aviat. El CRAE establirà col·laboracions i convenis amb institucions acadèmiques i teatrals, i organitzarà activitats de recerca i transferència. Vol esdevenir un dels centres de recerca en arts escèniques de referència tant en l’àmbit català com europeu.

L’experiència de 26 anys d’estudis teatrals i la participació d’investigadors i investigadores amb una dilatada trajectòria en aquest camp són els fonaments del CRAE amb segell UAB. A més, aquest nou centre de recerca vol ser un contrafort per al Màster Universitari en Estudis Teatrals, el Grup de Recerca en Arts Escèniques i Musicals, la RIITLE i els diversos projectes, grups i xarxes que impulsi.