M. Teresa Espinal, catedràtica de Lingüística del departament, ha rebut la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic

El Govern ha aprovat la concessió de la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic a deu investigadors del sistema català de coneixement (sis homes i quatre dones) i la Placa Narcís Monturiol, que reconeix una institució del país, a l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

Aquests guardons, instituïts per la Generalitat l’any 1982, distingeixen les persones i entitats per la seva contribució destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

Les persones que rebran la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic són: Ramon Brugada i Terradellas , Paul Christou, M. Teresa Espinal i Farré, Manel Esteller Badosa, Pilar Garcia Almirall, Paloma Mas, Victoria Reyes García, Jordi Salas-Salvadó, Josep Samitier i Martí i Sebastià Xambó Descamps.

M. Teresa Espinal i Farré

Doctora en Filologia Hispànica i catedràtica de Lingüística de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on actualment és investigadora ICREA Acadèmia. Ha estat directora del Centre de Lingüística Teòrica i vicerectora de Recerca d’aquesta universitat. La seva recerca se centra a estudiar l’estructura del llenguatge, la interfície sintaxi-semàntica i la seva relació amb una teoria general de la cognició humana.

Nota de premsa del Govern de la Generalitat sobre la concessió de la Medalla