En la convocatòria dels Premis Sant Jordi de l’IEC del 2024, Isabel Crespí ha rebut el Premi Pompeu Fabra de Gramàtica de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans per la seva tesi sobre sintaxi teòrica.

Isabel Crespí es va doctorar l’any 2020 a la UAB en el programa de Ciència Cognitiva i Llenguatge. La seva tesi, dirigida per la doctora Gemma Rigau i titulada Aspecte i estructura argumental en les construccions passives del català, analitza la semàntica, l’estructura interna i les propietats combinatòries de les diferents construccions passives del català.

Actualment és professora al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de les Illes Balears (UIB). També és membre del Grup de Recerca Sociolingüística de les Illes Balears (GRESIB) i col·laboradora externa del Centre for Catalan Studies de la Universitat Queen Mary de Londres.

La nostra enhorabona a na Isabel per aquest merescut premi, i també a la seva directora!