L’acte inaugural de l’Any Josep Vallverdú, celebrat diumenge 5 de febrer a l’Auditori Enric Granados de Lleida, va incloure un diàleg titulat Josep Vallverdú i la llengua, que va comptar amb la participació de Teresa Cabré, presidenta de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), i Gemma Rigau i Joan Veny, membres de la Secció Filològica de l’IEC, a més de Josep Vallverdú, també membre de l’Institut.

Albert Turull, membre de la Secció Filològica de l’IEC i director dels Serveis Territorials del Departament de Cultura a Lleida, va ser l’encarregat de moderar una conversa entre Teresa Cabré, Gemma Rigau, Joan Veny i el mateix Vallverdú. La taula va girar entorn del model de llengua de l’autor, de la importància de la seva figura com a defensor de la llengua i també com a referent de la llengua de Ponent.

Notícia de l’obertura al Butlletí de l’Institut d’Estudis Catalans (Num. 276, febrer 2023)