La Generalitat de Catalunya ha distingit amb la Creu de Sant Jordi la professora del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona, Gemma Rigau i Oliver, “per les seves eminents aportacions acadèmiques” en diverses disciplines lingüístiques.

La Dra. Rigau és catedràtica de Filologia Catalana i ha publicat nombrosos treballs de referència sobre sintaxi i estructura lèxica de diverses varietats del català i de les llengües romàniques.

Ha col·laborat en la Gramàtica del català contemporani, dirigida per Joan Solà, i és membre de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans i Directora de la Comissió de Gramàtica de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans. Ha codirigit la Gramàtica de la Llengua Catalana de l’Institut d’Estudis Catalans.

Dins la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat i és un dels membres fundadors del Centre de Lingüística Teòrica, un dels primers d’aquestes característiques a l’estat espanyol i reconegut internacionalment. Ha rebut el premi Pompeu Fabra de l’Institut d’Estudis Catalans i la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic de la Generalitat de Catalunya.

El seu mestratge lingüístic també ha deixat empremta, entre altres, en el gran nombre de tesis doctorals i treballs de recerca que ha dirigit.

La nostra enhorabona!!