Us oferim un selecció de les fotografies que hem recollit del simposi “Vigència de Manuel de Pedrolo”, celebrat a l’Institut d’Estudis Catalans els dies 11 i 12 d’abril de 2018.
Podeu llegir també el text que Anna Maria Villalonga, comissària de l’Any Pedrolo, va llegir en la inauguració del simposi:
«Manuel de Pedrolo, (re) descobrint-lo als 100 anys»

Inauguració del simposi "Vigència de Manuel de Pedrolo", amb Manuel Llanas (president de la Societat Catalana de Llengua i Literatura), Joandomènec Ros (president de l'IEC), Anna Vilallonga (comissària de l'Any Pedrolo) i Raül Palacios (Regidor de cultura de l'Ajuntament de Tàrrega)

El simposi "Vigència de Manuel de Pedrolo", que se celebra a l'IEC els dies 11 i 12 d'abril, vol revisar l’obra i el pensament de l'escriptor

Conferència inaugural del Simposi "Vigència de Manuel de Pedrolo", a càrrec de Jordi Coca. Presentat per Montserrat Bacardí

Jordi Coca incideix en la dificultat que al llarg del temps ha representat entendre i estudiar Pedrolo, atès que durant anys l'obra publicada només va ser una petita part de la producció real.

Jordi Coca: "la taula de Pedrolo era una trinxera i la màquina d’escriure una arma. Fer tota una literatura per lluitar per la llibertat"

A punt de començar el torn de ponències del primer dia del simposi "Vigència de Manuel de Pedrolo": Jordi Lladó, Antoni Munné-Jordà, Helena Mesalles i Anna M. Moreno Bedmar

Antoni Munné-Jordà reivindica el Cicle del "Temps Obert" com l’obra magna de Pedrolo: "Temps Obert seria una obra coneguda arreu si formés part d’una altra tradició literària. Cal estudiar-la, publicar-la i llegir-la"

Antoni Munné-Jordà: "Temps Obert només té sentit llegida tota seguida, les 11 novel·les. De la mateixa manera, així s’hauria de publicar (en 4 volums, per exemple)"

Helena Mesalles ens parla de la vigència de la poesia de Pedrolo: natura enfront dels homes, història i reivindicació de la societat... Un pedrolo compromès amb el país des de la poesia. I des dels seus inicis.

Anna M. Moreno-Bedmar: L'Espai Pedrolo compleix una funció imprescindible de vetllar per la preservació del patrimoni pedrolià

Anna M. Moreno Bedmar: L'Espai Pedrolo promou la recuperació, la preservació i la difusió de l'obra de l'escriptor

Videoconferència de Maria Dasca des de Harvard: parla de dues etapes creatives en els contes de Pedrolo i els etiqueta de "midcult"

Jordi Lladó ens parla del teatre de Pedrolo. Poc conegut, poc representat, amb un èxit parcial de crítica i poc entès pel públic. Existencialista i relacionat amb l’absurd.

Jordi Lladó: "el teatre de Pedrolo és perfectament susceptible de ser representat avui amb l’actualització pertinent a les tècniques d’ara"

Comencen les ponències del segon dia del simposi "Vigència de Manuel de Pedrolo": Alba Pijuan, Xavier Ferré i Olivia Gassol

Tornem a reprendre el Simposi "Vigència de Manuel de Pedrolo" amb Xavier Ferré, que parla del Pedrolo que trobem a Revistes com Pont Blau.

Xavier Ferré: "Pedrolo té clar que la cultura no pot ser immobilista. És quelcom que es troba en canvi constant"

Olívia Gassol, professora de la UAB i especialista en l’època franquista, ens parla de l’epistolari de Pedrolo, molt extens i considerable

Isabel Graña: “Pedrolo i Capmany comparteixen models, objectius i els problemes inherents a l’època que els tocà viure”.

Isabel Graña: L'epistolari entre Capmany i Pedrolo és un tresor on podem veure, per exemple, la proposta de l'obra "Cita de narradors".

Isabel Graña ens explica que Capmany i Pedrolo es van conèixer a principis dels cinquanta. Van formar una aliança de lleialtat i amistat, una aliança entre col·legues de ploma: s’intercanviaven novel·les inèdites... Capmany reflexiona sobre la pròpia obra en fer-ho sobre la de Pedrolo”

Alba Pijuan: "Traduir, llegir per a editorials, fer de corrector..., tot això està relacionat amb escriure"

Alba Pijuan afirma que la traducció poètica i la creació de poesia de Manuel de Pedrolo van molt unides.

Francesc Foguet presenta Margarita Aritzeta, que parla sobre la vigència de Pedrolo en la narrativa actual

“Una de les coses més importants i més útils que podríem fer és dedicar unes quantes hores a rellegir Pedrolo” (Maria Aurèlia Capmany)

Margarita Aritzeta: "Hi ha tants tipus de lectors i... hi ha tants Pedrolos! Manuel de Pedrolo és Patrimoni, un personatge valuós"

Margarita Aritzeta: "Manuel de Pedrolo viu entre nosaltres, la seva llavor és forta i potent, en ebullició"

Una cloenda de luxe amb aquesta darrera gran lliçó magistral de Margarita Aritzeta, aclaridora i molt ben documentada.

La taula rodona de cloenda formada per Àlex Broch, Joaquim Carbó, Maria Ginés, Guillem-Jordi Graells, Josep Vallverdú i la filla de Pedrolo, Adelais Pedrolo

A la taula rodona que ha tancat el Simposi “Vigència de Manuel de Pedrolo”, la seva filla Adelais s’ha solidaritzat amb els presos, exiliats i encausats, invocant la lluita constant del seu pare contra la injustícia.