Ja podeu veure les fotografies de la I Jornada en record de Jordi Castellanos, celebrada el 17 d’octubre a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.

El propòsit de la commemoració era l’estudi i la revisió del llegat intel·lectual de qui va ser catedràtic de literatura catalana contemporània de la UAB. En aquesta ocasió, el tema de reflexió es va centrar en la seva contribució als estudis del modernisme en el camp de la literatura i de les arts plàstiques.

Joan Carbonell, degà de la Facultat, i Daniel Casals, director del Departament, van obrir la trobada abans de donar pas a la ponència de Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny de Barcelona, que es titulava “Jordi Castellanos: revisions i visions del modernisme des de la literatura catalana”. Després, dos estudiosos del modernisme, Joan-Lluís Marfany i Alan Yates, van debatre a la taula rodona “Hores angleses”, moderats per Enric Cassany. Finalment, la bibliotecària Montserrat Gutiérrez va presentar el fons Jordi Castellanos de la Biblioteca d’Humanitats. Com a cloenda, el degà de la Facultat, Joan Carbonell, va anunciar que, a proposta del departament de Filologia Catalana i com a acord de la Junta de la Facultat, la Sala de Graus portarà el nom de Jordi Castellanos Vila.