Formació permanent del professorat. Curs presencial
Impulsat pel Col·lectiu Pere Quart
Coordinadors: Jaume Aulet i Francesc Foguet
Organitzadors: Departament de Filologia Catalana de la UAB i Institut de Ciències de l’Educació de la UAB
Modalitat: curs presencial
Adreçat a: professorat d’educació secundària
Calendari: dimarts, del 24 d’octubre al 12 de desembre de 2017 (el 31 d’octubre no hi ha classe)
Durada: 20 hores (6 sessions de 3 hores + 1 de dues hores)
Horari: de 18 a 21 hores
Lloc de realització: Casa Convalescència de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona
Preu: 70 €
Codi curs: B4
Formadors: Ramon Solsona, Jaume Aulet, Anton Carbonell, Joan Martori, Antoni Isarch, Josep Lluís Badal, Maria Campillo, Josep camps, Xavier Gual, Òscar Rocabert
Contacte: ice.santpau@uab.cat
Formulari d’inscripció als cursos presencials
Presentació
Cm podem ensenyar literatura catalana avui dia? Aquest curs vol reflexionar sobre l’ensenyament de la literatura a les aules i oferir metodologies, estratègies i abordatges didàctics que puguin ser útils per als professors. Des d’una visió molt pràctica, diversos professors de secundària i universitat brindaran la seva experiència i les seves propostes perquè siguin aplicables a les classes. S’hi tractarà també una valoració sobre l’estat actual de la literatura en l’ensenyament i en la societat contemporànies.
Objectius
- Reflexionar sobre la situació actual de l’ensenyament de la literatura catalana a les aules.
- Oferir metodologies, estratègies i abordatges didàctics sobre l’ensenyament de la literatura que puguin ser útils per als professors de secundària.
- Valorar l’estat actual de la literatura en l’ensenyament i en la societat contemporànies.
Continguts
- Literatura, ensenyament i amor a la llengua / Ramon Solsona.
- La lliçó magistral com a arma d’innovació docent / Jaume Aulet.
- Situació de la literatura a secundària. Propostes pràctiques per treballar el teatre a l’aula/ Anton Carbonell.
- El projecte del professor fantasma a l’ESO. Teoria i pràctica/ Joan Martori.
- Què cal (fer) llegir? El cànon com a provocació/ Antoni Isarch.
- Llegir un text: qui sóc jo? / Josep Lluís Badal.
- Algunes lectures (d’entre les imprescindibles) / Maria Campillo.
- El conte literari com a eina creativa a l’aula/ Josep Camps.
- Literatura (catalana) en 3D / Xavier Gual.
- La poesia en les classes de literatura/ Òscar Rocabert.
Metodologia
Es partirà de l’experiència de cada professor a les classes i de les seves diverses metodologies. S’utilitzaran des de recursos digitals fins a textos escrits.
Avaluació i certificació
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
A més de l’assistència al 80% de les hores de durada del curs, per tenir dret al certificat caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l’aprofitament de l’activitat per part de cadascuna de les persones assistents. En aquest sentit es tindrà en compte la participació en els debats que es plantegin.