CRIDA DE COMUNICACIONS

La llengua en el punt de mira dels mitjans de comunicació

14 d’abril de 2021. Universitat Autònoma de Barcelona

Pàgina web del col·loqui

El Grup de Lexicografia i Diacronia (2017 SGR 1251) i el Grup d’Història de la Llengua Catalana de l’Època Contemporània (2017 SGR 1696), ambdós de la Universitat Autònoma de Barcelona i reconeguts i finançats per la Generalitat de Catalunya, organitzem, amb el títol La llengua en el punt de mira dels mitjans de comunicació, el Col·loqui Internacional sobre les Seccions de Llengua de la Premsa, la Ràdio i la Televisió, que se celebrarà, per mitjans telemàtics, el 14 d’abril de 2021 i que reunirà conferències, ponències, una taula rodona i comunicacions.

Aquest col·loqui té l’objectiu d’analitzar el gènere de divulgació de coneixements lingüístics als mitjans de comunicació escrits i audiovisuals.

A partir de la convivència del català i castellà a Catalunya, aquesta trobada acadèmica se centrarà en l’estudi de l’atenció que la premsa, la ràdio i la televisió han dedicat i dediquen durant la història recent i en l’actualitat a aquestes llengües.

Per enriquir aquesta anàlisi, el Comitè Científic i el Comitè Organitzador del Col·loqui Internacional sobre les Seccions de Llengua de la Premsa, la Ràdio i la Televisió fan una crida als investigadors que hi estiguin interessats perquè, si ho consideren oportú, hi enviïn una proposta de comunicació per mitjà del formulari que trobaran en aquest enllaç fins al 15 de gener de 2021.

Aquesta proposta ha de contenir (1) el nom i els cognoms de l’investigador o dels investigadors; (2) la institució a la qual pertany o pertanyen; (3) el títol de la comunicació i (4) un resum del contingut, de 2.400 caràcters.

Un cop tancat aquest termini, el Comitè Científic avaluarà les propostes de comunicació rebudes i notificarà, com a màxim el 15 de febrer de 2021, els resultats de la selecció.

Els comunicants que hagin intervingut en el col·loqui podran enviar el text definitiu escrit de la seva intervenció fins al 15 de maig de 2021.

El Comitè Científic en farà una selecció i proposarà que es publiquin, juntament amb les conferències i les ponències, en un monogràfic de la revista Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística (ISSN 2014-1408), d’acord amb els criteris establerts per aquesta publicació. El volum corresponent apareixerà en format electrònic i en paper el desembre de 2021.

Comitè científic del Col·loqui Internacional sobre les Seccions de Llengua de la Premsa, la Ràdio i la Televisió
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), 16 de novembre de 2020

Enviar proposta