L’Institut Ramon Llull publicarà una convocatòria de selecció de professorat d’estudis catalans a les universitats de l’exterior (els “lectorats de català”). La publicació d’aquesta convocatòria al DOGC està prevista per a finals d’abril. Sortiran a selecció 11 places vacants a 14 universitats (en alguns casos, el mateix professor s’encarregaria de la docència a dues universitats).

Aquestes places de professorat d’estudis catalans constitueixen una sortida professional molt atractiva per als graduats de Filologia, Traducció i altres disciplines humanístiques, i són també una fantàstica oportunitat de desenvolupament personal i intel·lectual.
lectorats-catala
D’entre les places que surten a selecció, cal destacar les de les universitats alemanyes, ja que en tots els casos es tracta d’institucions d’excel·lència amb una llarga tradició d’estudis de català i amb estudiants d’alta qualitat, i en general ofereixen accés gratuït als estudis de màster i doctorat.
També cal destacar la plaça de la Universitat de São Paulo, que és una institució de gran prestigi, de les més importants de l’Amèrica Llatina. La plaça que surt a convocatòria és especial perquè demanen candidats amb títol de doctorat en filologia catalana o romànica, i especialització en lingüística; en aquesta universitat el professor no només impartirà llengua i cultura catalanes, sinó també assignatures de lingüística catalana, i tindrà l’oportunitat de desenvolupar la seva recerca. La incorporació en aquest cas serà a començaments de 2017.
Us animem a presentar-vos a la convocatòria i  us estarem molt agraïts si ens ajudeu a fer difusió de la convocatòria.
Pàgina web de la convocatòria a l’Institut Ramon Llull