Es publica el llibre Cent anys de Normes ortogràfiques (2016), editat per Daniel Casals i Neus Nogué.

cent-anys-normes-ortografiques_pEls professors Daniel Casals (UAB) i Neus Nogué (UB) han editat el llibre Cent anys de Normes ortogràfiques, que és una contribució del Màster oficial interuniversitari d’Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes (UB i UAB) a la commemoració del primer centenari de les Normes ortogràfiques de l’Institut d’Estudis Catalans. Publicat per l’Abadia de Montserrat al número 63 de la «Biblioteca Milà i Fontanals», aquest volum té l’objectiu de fer un cert balanç d’aquest segle d’existència i conté cinc treballs que s’apleguen en dos blocs.

El primer té un enfocament lingüístic, s’orienta pròpiament a les Normes i aplega dos articles que analitzen la recepció i l’acollida que van tenir a les Illes Balears, a càrrec del professor Joan Melià, i la representació dels parlars catalans en l’ortografia establerta i l’anàlisi de diferents aspectes conflictius, a càrrec del professor de la Universitat d’Alacant Brauli Montoya.

El segon bloc d’aquest volum conté tres contribucions que tenen un enfocament social: la relació de l’escriptor Salvador Espriu amb la normativa, del professor de la UAB Víctor Martínez-Gil; l’ortografia com a instrument de poder, càrrec del professor de la Universitat de Barcelona Josep Murgades, i la visualització i difusió de les Normes a la premsa a partir del seu cinquantenari (1963), durant la dictadura franquista, a càrrec del professor de la UAB Daniel Casals.

Fitxa del llibre a Publicacions de l’Abadia de Montserrat