Carles Rebassa, professor del departament, ha guanyat el 66è Premi Sant Jordi de Novel·la de la 75a Nit de les Lletres Catalanes, per Prometeu de mil maneres

L’escriptor Carles Rebassa ha estat premiat amb el 66è Premi Sant Jordi de Novel·la per Prometeu de mil maneres, una obra coeditada per Òmnium i Univers.

Aquesta novel·la explica la història d’un home que fa de cambrer a Palma, a qui la vida se li capgira després de conèixer, en un lloc nocturn, el jove Carles. D’ençà d’aquell moment, la vida de Prometeu esdevindrà una lluita per protegir la pròpia identitat dels amics, els amants, la feina, la ciutat, els assassins i la mort. «Nosaltres som aquí perquè tenim llengua» ha declarat el guardonat. «Sense llengua no hi ha país, ni llibres, ni projectes, ni rondalles, ni estratègies, ni res», ha continuat. «Cal que ens defensem dels atacs continuats que rebem per ser qui som», «hem de tenir una legislació que faci que el català sigui imprescindible per viure als Països Catalans», i això, ha assegurat, «tan sols ho podem fer nosaltres».

El jurat ha destacat que la novel·la narra amb un llenguatge viu «la teranyina de relacions marcades pel poder i el desig, complexes i enverinades». Es tracta, segons el jurat, d’una novel·la que construeix «protagonistes amb trets foscos i torturats, abocats a un fatalisme tràgic» dins d’una atmosfera «que fa presoners a personatges i lectors». El guanyador rebrà, directament, 60.000 euros i, a banda, els diners generats en concepte de drets d’autor. D’aquesta manera el Premi Sant Jordi esdevé un dels guardons més ben dotats de la literatura catalana.

Enllaç a la notícia original (Òmnium Cultural)