La filòloga i professora del departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona Anna Bartra Kaufmann s’ha incorporat com a membre numerari a la secció Filològica de l’IEC.

També s’hi han incorporat el filòleg i redactor en cap de l’edició de La Vanguardia Magí Camps, el filòleg i catedràtic de la Universitat d’Alacant Vicent Martines i el també filòleg i professor de la Universitat de Lleida Albert Turull. Així es va aprovar en el Ple de l’IEC celebrat el 14 de desembre, que també va aprovar la incorporació de la filòloga hongaresa Ildikó Szijj com a membre corresponent adscrita a la Secció Filològica.

Anna Bartra Kaufmann

Es doctorà en filologia catalana (1986), amb la tesi Qüestions de la sintaxi d’ordre en català. És professora titular del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona. Amb una àmplia experiència en formació del professorat, ha participat en diversos projectes de recerca de la Unió Europea orientats a la recerca de noves metodologies per a l’ensenyament de les llengües estrangeres, ha organitzat cursos per al professorat de secundària i ha contribuït en l’elaboració de materials docents per a batxillerat. És coordinadora del Programa de Doctorat en Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Teatrals, des del 2011, i del Programa de Doctorat en Ciència Cognitiva i Llenguatge, des del 2014, a la UAB. Ha estat membre de totes les comissions de reforma de Pla d’Estudis del Departament de Filologia Catalana i delegada del Departament de Filologia Catalana a la Comissió de Màster de la Facultat de Filosofia i Lletres (2013-2016). Entre les seves publicacions, destaquen articles com «Els components de la passiva. Una perspectiva diacrònica» i «La gramàtica històrica i la teoria lingüística» (Caplletra, 61; 2016).

Magí Camps

És llicenciat en filologia catalana per la Universitat de Barcelona (1986) i en ciències de la informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (1991). Redactor en cap d’edició de La Vanguardia, coordina els correctors d’estil i els traductors de castellà i català, i n’elabora les normes lingüístiques. És professor associat de la Universitat Pompeu Fabra i imparteix l’assignatura de traducció periodística a la Facultat de Traducció i Interpretació.

Vicent Martines

És doctor en filologia catalana i en traducció i interpretació de llenguatges generals, literaris i específics per la Universitat d’Alacant. També és catedràtic de filologia catalana i investigador principal de l’Institut Superior d’Investigació Cooperativa i de l’Institut Virtual Internacional de Traducció (ISIC-IVITRA) de la Universitat d’Alacant, on fundà la Seu Universitària de la Nucia i la Seu Universitària de Xixona.

Albert Turull

És doctor en filologia catalana per la Universitat de Lleida, on n’és professor. És autor de llibres com Els topònims de la Segarra (1991), Diversitat i política lingüística en un món global i La toponímia de les comarques de Ponent (2007).

Ildikó Szijj

És llicenciada en filologia espanyola, portuguesa i francesa per la Universitat Eötvös Loránd i doctora en estudis romànics. Ha estat responsable de l’especialització en filologia iberoromànica, examinadora als exàmens de llengua de l’Institut Ramon Llull, responsable acadèmica del professorat de la Xarxa Llull i coordinadora del Centre d’Estudis Gallecs.