Adrià Illesca Soriano, alumne del Grau en Filologia Catalana, participa en l’obra de teatre sobre sant Josep Oriol, que es representarà el dissabte 16 de març a la basílica de Santa Maria del Pi: El Doctor Pa i Aigua.

«El Doctor Pa i Aigua». 26è Retaule de sant Josep Oriol
Dissabte 16 de març de 2024, basílica de Santa Maria del Pi, 20h

El Doctor Pa i Aigua, que pretén reconstruir la vida de Josep Oriol, que va ser beneficiat de l’església del Pi, té com a eix vertebrador la conversa entre l’escriptor Rafael d’Amat, Baró de Maldà, i aquest sant. Per tercer any consecutiu, Adrià Illesca hi interpreta el personatge del Baró de Maldà, que, de fet, és, amb diferència, el que hi intervé més, ja que hi explica la història del sant amb monòlegs extensos.

Aquesta obra està relacionada amb l’assignatura Literatura Catalana del Renaixement a la Il·lustració, que imparteix Xavier Vall, en què Adrià Illesca desenvolupa un treball sobre el Baró de Maldà. És un bon exemple de la vinculació entre els estudis i les aficions culturals dels nostres alumnes.