L’any 1983 un grup de professors de l’aleshores Departament de Filologia Hispànica de la UAB va organitzar un Seminari Lingüístic, de periodicitat pràcticament setmanal, i  també el 1r Col·loqui Internacional de Lingüística Teòrica i Llengües Romàniques, que es va fer a Sitges el juny d’aquell mateix any.

El 1991 va constituir-se en el Grup de Gramàtica Teòrica (GGT), reconegut com a grup de recerca de la UAB, i el 1993 va ser reconegut com a grup de recerca consolidat per la Generalitat de Catalunya, el primer que es reconeixia en Humanitats. El 2006 el GGT va convertir-se en un Centre d’Estudis i de Recerca de la UAB amb el nom Centre de Lingüística Teòrica (CLT).

Des d’aquell 1983 el grup ha seguit organitzant un seminari setmanal, amb participació de lingüistes d’arreu del món, ha organitzat diversos congressos internacionals i una gran quantitat de workshops, ha participat en nombrosos projectes d’investigació competitius i ha organitzat diverses escoles d’estiu, entre altres esdeveniments.

Ara que fem 40 anys us convidem a compartir amb nosaltres un acte de celebració el divendres 17 de novembre a partir de les 16:00 a la Sala d’Actes Frederic Udina (B7/1056), acte que comptarà amb la participació d’Olga Fernández Soriano (UAM) i de tres dels fundadors del CLT, M. Lluïsa Hernanz, Joan Mascaró i Gemma Rigau.

Cartell en PDF

16:00-16:10: Benvinguda
16:10-17:00: Olga Fernández Soriano (Universidad Autónoma de Madrid), “40 años de variación: del centro a la periferia
17:00-17:50: Maria Lluïsa Hernanz, Joan Mascaró i Gemma Rigau (CLT, UAB), “Els moments fundacionals del CLT