Crida a la participació en el VI Simposi Internacional d’Arts Escèniques que tindrà lloc els dies 20 i 21 d’octubre de 2022 al campus universitari de la Universitat d’Alacant.

Memòria i identitat a través de la literatura dramàtica catalana comparada (1989-2020)

Presentació de propostes fins el dia 28 de juliol

Convocatòria

Partint de la premissa que el teatre, en el seu vessant espectacular, actua com a transmissor de la memòria, atés que la reelabora a través de cada posada en escena, aquesta sisena edició del Simposi Internacional d’Arts Escèniques (SIAE) convoca investigadors i investigadores a analitzar i reflexionar al voltant del gènere dramàtic com a agent patrimonialitzador de la nostra cultura. Els estudis s’hi formularan des d’una perspectiva comparada, fent especial atenció a la incidència d’aquests fenòmens en el context teatral iberoamericà i europeu. El període cronològic en el qual se centraran els treballs presentats serà del 1989 –data publicació de Desig, de Josep M. Benet i Jornet, una de les peces teatrals que va significar el punt de sutura entre dues generacions de dramaturgs en la literatura catalana contemporània– fins a l’actualitat.

Convocatòria sencera en PDF

Ponències plenàries confirmades

Jorge Dubatti (Universidad de Buenos Aires)
Victoria Szpunberg (Dramaturga/Institut del Teatre)
Antoni Ramon (Universitat Politècnica de Catalunya)

El rigor i l’èxit d’aquesta convocatòria ve precedit per la celebració de cinc convocatòries anteriors celebrades els anys 2006, 2009, 2012, 2016 i 2019 de les quals s’han derivat els volums següents: Teatre, passions i (altres) insolències. Lectures sobre la dramatúrgia de Manuel Molins (Universitat de València 2008), Teatre breu: procediments, formes i contextos, Universitat de València 2011 ), L’intèrpret: del teatre naturalista a l’escena digital (Universitat de València 2015) i Dramatúrgies contemporànies per a la igualtat: autories, escenificacions, recepcions (Universitat de València, 2019), Del teatre de l’absurd als nous paradigmes performatius (Punctum, 2022).

Les sessions es desenvoluparan els dies 20 i 21 d’octubre de 2022 al campus universitari de Sant Vicent del Raspeig. Els interessats a participar-hi hauran d’enviar una proposta de comunicació amb una extensió màxima de 300 paraules, juntament a un breu currículum de 90 paraules amb el nom de la institució a la qual pertany, posició, línies de treball i alguna de les publicacions dels darrers cinc anys, a una d’aquestes dues adreces de correu:
Isabel Marcillas isabel.marcillas@ua.es
Gabriel Sansano biel@gcloud.ua.es

La data màxima per a la recepció de propostes serà el 28 de juliol.

Comité organitzador

Isabel Marcillas (codirectora, Universitat d’Alacant)
Gabriel Sansano (codirector, Universitat d’Alacant)
Ester Alabor (ESAD València)