VI Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes
Noves recerques en catalanística i llengua d’oc

12, 13 i 14 d’abril 2023
Aix-Marseille Université

El Centre Aixois d’Études Romanes (CAER-EA 854) en col·laboració amb l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes (AJILLC) organitza el congrés internacional intitulat «Noves recerques en catalanística i llengua d’oc / Nouvelles recherches en catalanistique et en langue d’oc» que tindrà lloc del 12 al 14 d’abril 2023 a l’edifici de la Maison de la Recherche a Ais (29 Avinguda Robert Schuman, Ais de Provença, França). Aquesta manifestació científica és la sisena edició del Congrés Internacional de l’Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes (VI CIAJILLC). Les edicions anteriors es van realitzar a la Universitat de València (2017), a la Universitat de Lleida (2018), a la Universitat de les Illes Balears (2019), a la Universitat de Barcelona (2020) i la darrera a la Universitat de Perpinyà Via Domícia (2022).

Les línies temàtiques proposades, en relació amb el català i l’occità – llengua d’oc, són:

• Estudis literaris i culturals
  • Didàctica de la llengua, literatura, la cultura i les noves tecnologies
  • Estudis de lingüística
  • Estudis comparatius de llengua, literatura i cultura

Envieu la vostra proposta de comunicació (300 – 450 mots) mitjançant aquest formulari abans del 16 d’octubre 2022: https://forms.gle/2Xqpu9KUz5YWcWWr7 .
El resum i els mots claus, escrits en català o en occità – llengua d’oc, hauran d’anar acompanyats d’una traducció al francés o a l’anglés. De manera excepcional, la comunicació es podrà dur a terme en una altra llengua si el Comité organitzador ho aprova. Podeu contactar amb el Comité a: viciajillc@gmail.com.

Els comunicants rebran un certificat d’assistència i de participació. També es pot acudir al congrés i rebre un certificat d’assistència. Per participar com a comunicant, cal ser membre de l’AJILLC i complir un dels següents requisits durant els dies del congrés:

• no haver superat els 10 anys des dels estudis de grau o llicenciatura
  • no haver superat els 5 anys des de la finalització de l’últim postgrau (màster o doctorat)

Comité organitzador: Maria Antón i Álvarez de Cienfuegos (AMU), Maria Garcia Martínez (AMU), Pau Martín Miñana (UV), Estrella Massip Graupera (AMU) i Júlia Rocas Sumoy (UM3).

Comité científic: Jordi Antolí Martínez (UA), Marc Audí (U. Bordeaux), Enric Bou (U. Ca’Foscari Venezia), Estelle Ceccarini (AMU), Guillem Colom Montero (U. Glasglow), Emmanuel Desiles (AMU), Amàlia Llombart (California Polytechnic State University), Maria Llombart (UM3), Antoni Mas i Miralles (UA), Eulàlia Miralles Jori (UV), Cécile Noilhan (UT2), Patrizio Rigobon (Università Ca’Foscari Venezia), Josep Enric Rubio (UV) i Elena Sánchez López (UA).