Acte inaugural de la 23a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’18)

Fabra, l ’enginyeria verbal
L’estudi científic del llenguatge des de Fabra

Institut d’Estudis Catalans, dijous 8 de novembre de 2018

La 23a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’18)  se celebrarà del 9 al 18 de novembre. Aquest veterà programa d’activitats agrupa centenars d’actes de divulgació del coneixement científic i tecnològic arreu Catalunya.

Enguany, la Setmana s’inaugura a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), amb la conversa Fabra, l’enginyeria verbal entre M. Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i catedràtica de lingüística i terminologia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), i Màrius Serra, membre de la Secció Filològica de l’IEC, escriptor i periodista.

L’acte inaugural anirà seguit de la taula rodona L’estudi científic del llenguatge des de Fabra, organitzada per l’FCRi amb la col·laboració de l’IEC. La taula vol acostar el públic a la dimensió científica del llenguatge, i comptarà amb la presència de Mila Segarra, professora del departament.

Taula rodona
L’estudi científic del llenguatge des de Fabra

Josep Murgades
CATEDRÀTIC DE FILOLOGIA CATALANA DE LA UNIVERSITAT DE BARCELONA (UB).

Maite Melero
MEMBRE DE L’OFICINA TÈCNICA GENERAL DEL PLA D’IMPULS DE LES TECNOLOGIES DEL LLENGUATGE DE LA SECRETARIA D’ESTAT PER A L’AVENÇ DIGITAL (SEAD).

Sílvia Perpiñán
INVESTIGADORA COL·LABORADORA DE L’INSTITUTE FOR MULTILINGUALISM DE LA UNIVERSITAT INTERNACIONAL DE CATALUNYA (UIC).

Mila Segarra
MEMBRE DE LA SECCIÓ FILOLÒGICA DE L’IEC, PROFESSORA JUBILADA DEL DEPARTAMENT DE FILOLOGIA CATALANA I INVESTIGADORA DE L’INSTITUT DE COMUNICACIÓ (INCOM) DE LA UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB).

María J. Arche
PROFESSORA DE LINGÜÍSTICA DE LA UNIVERSITAT DE GREENWICH A LONDRES (REGNE UNIT).

Moderador:
Jordi Ginebra
CATEDRÀTIC DE FILOLOGIA CATALANA DE LA UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI (URV) I COMISSARI DE L’ANY POMPEU FABRA 2018.

Programa en format PDF

Pàgina web de la 23a Setmana de la Ciència SC’18