Del 19 al 21 de juny se celebrarà a la Universitat de València el Simposi Internacional “Tots jorns aprench e desaprench ensemps”, que commemora el sisè centenari de la mort del poeta Jordi de Sant Jordi. Hi participen els professors del Departament Lluís Cabré i Josep Pujol

Programa en PDF  |  Cartell en PDF  |  Pàgina web del Simposi

El Simposi Internacional “Tots jorns aprench e desaprench ensemps”: 600 anys de Jordi de Sant Jordi vol commemorar el sisè centenari de la mort del músic i poeta valencià Jordi de Sant Jordi. Se celebra a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València els dies 19, 20 i 21 de juny, dates en què, fa sis-cents anys, arribà a València la notícia de la seua mort, que tingué lloc a Ocaña el 18 de juny de 1424. El Simposi s’inaugura el dimecres 19 de juny a les 20h a l’Espai Cultural de la Facultat amb un recital poètic.

L’objectiu d’aquest simposi és fer balanç de l’estudi de la figura i l’obra del poeta al llarg de la història, conèixer-ne les principals novetats i les aportacions més recents. En definitiva, volem retre homenatge a un dels millors poetes que ens ha llegat la literatura catalana de tots els temps, que va saber harmonitzar amb mestria el llegat clàssic i l’herència de la tradició trobadoresca amb novetats literàries europees de rabiosa actualitat, com la lírica francesa d’arrel musical o la poesia italiana, amb Dante al capdavant. La seua poètica experimental creà escola, fou admirat, lloat i imitat pels poetes contemporanis i posteriors.