Simposi Internacional
“La gramàtica de la interacció”

29-31 d’octubre de 2024
Seu Universitària de la Nucia de la Universitat d’Alacant

Pàgina web | Programa en PDF

Mar Massanell i Xavier Villalba, professors del departament, hi pronunciaran les següents comunicacions:
  • “Expressar indiferència o contrarestar una objecció, tant se val! (o què té de més?)” (Mar Massanell)
  • “Mirativitat i exclamativitat en una semàntica de compromisos” (Xavier Villalba)

Objectiu

El títol d’aquest simposi, “Gramàtica de la Interacció”, pretén ser un marc general que abaste l’espai en què conflueixen la pragmàtica i la gramàtica, l’ús en el context de la interacció i la llengua codificada. En aquest marc ens interessa veure la manera com les estratègies pragmàtiques arriben a codificar-se en l’estructura gramatical –en un sentit ampli del concepte– de les llengües romàniques i com aquesta va evolucionant (tant des d’un punt de vista intern o gramatical com des d’una perspectiva externa o normativa).

Inscripcions

El congrés tindrà lloc presencialment a la Seu Universitària de la Nucia de la Universitat d’Alacant i paral·lelament es retransmetrà en directe a través d’Internet.
Si voleu assistir-hi en qualsevol de les dues modalitats cal inscriure’s mitjançant el formulari següent.
La inscripció al congrés és gratuïta.
L’assistència al congrés dona dret a rebre la certificació corresponent.