Els professors del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona Daniel Casals i Martorell i Francesc Foguet i Boreu han estat elegits president i secretari, respectivament, de la Junta de la Societat Catalana de Llengua i Literatura, filial de l’Institut d’Estudis Catalans.

En la votació electrònica que es va dur a terme entre els dies 13 i 27 de novembre, Casals i Foguet van obtenir 76 vots a favor i 4 vots en blanc, tal com es va comunicar en l’Assemblea anual d’aquesta societat, celebrada telemàticament el 27 de novembre de 2020. En aquest mateix procés electoral Montserrat Barcardí, professora del Departament de Traducció i d’Interpretació de la UAB, va ser elegida vocal de la Societat Catalana de Llengua i Literatura (SCLL).

Daniel Casals i Martorell (Barcelona, 1969) ha estat vicepresident de la Junta de la Societat Catalana de Llengua i Literatura entre 2015 i 2020, i vocal entre 2012 i 2015. Actualment és codirector de la revista Llengua & Literatura, que edita aquesta societat. Casals pren el relleu a Manuel Llanas, professor emèrit de la Universitat de Vic, que ha estat president de la SCLL des de 2012.

Francesc Foguet i Boreu (Linyola, 1971) ha estat vocal de la Societat Catalana de Llengua i Literatura entre 2015 i 2020, i és membre del Comitè Assessor de la revista Llengua & Literatura de l’Institut d’Estudis Catalans. Foguet relleva Hèctor Moret, professor de llengua i literatura catalanes a la Secundària, com a secretari de la Societat Catalana de Llengua i Literatura.