XV Congrés d’Estudiants de Filologia Catalana a la UAB
13-15 d’abril 2016

Ja som al segon dia del congrés i podem dir que és tot un èxit. Hi participen un centenar d’estudiants, procedents de les universitat d’Alacant, València, Tarragona, Barcelona, Girona, Illes Balears, Lleida i de la mateixa UAB.
El programa compagina aspectes lúdics, creatius i de relació social amb continguts eminentment acadèmics, que aquesta vegada se centren principalment, però no pas exclusivament, en la literatura catalana. Tal com mostra el reportatge gràfic, sembla que fins i tot la paella del dinar va ser memorable.

Les conferències d’ahir van anar a càrrec dels professors de la UAB  Josep Pujol i Lluís Cabré, tots dos de la UAB (títol).  Xavier Vall va fer una valoració de la literatura catalana moderna que fou completada per una lectura poètica dels grans autors barrocs a càrrec de Josep Pedrals.
Després del dinar  al campus de la UAB a l’aire lliure, Enric Cassany  va parlar de Jacint Verdaguer i la Renaixença, mentre que Jordi Julià es va centrar en Gabriel Ferrater, concretament sobre Les dones i els dies.
Avui, dia 14, alternen altra vegada les sessions acadèmiques, a càrrec de Jaume Aulet i Maria Campillo, amb lectures de textos, un Gran Dictat Filològic i  el lliurament de premis del I Certamen de literatura jove dels Països Catalans. Havent sopat la gimcana FilCat i festa esta grossa.