VII CIJIET / V MUTIS

Del 7 a l’11 de novembre se celebra la setena edició del Congrés Internacional de Joves Investigadors en Estudis Teatrals (CIJIET) en conjunt amb la cinquena edició del Congrés MUTIS d’Investigació i Pràctiques Escèniques, en conjunt amb la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut del Teatre. Destaca, a més, la col·laboració del Departament de Filologia Espanyola, del GEXEL – Grupo de Estudios sobre el Exilio Literario, del Master Interuniversitari en Estudis Teatrals i del Doctorat en Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Teatrals

Programa complet

En concret, la Universitat Autònoma de Barcelona acollirà les activitats  dels dies 8 i 9 de novembre i l’Institut del Teatre els dies 10 i 11 de novembre amb diverses taules rodones, comunicacions i conferències performatives que enguany giren entorn de les línies d’investigació següents: escenificació i (re)presentació, text dramàtic i textualitat, perfomance studies i arts vives, arts del moviment, arts escèniques i estudis culturals, teatre i exili, i teatre i arquitectura.

Entre les taules rodones, destaca la participació de Marta Galán, Roger Bernat i Susana Barranco. Es farà també la presentació dels laboratoris de recerca artística de l’Institut del Teatre a càrrec de Susana Egea i comptarem amb les conferències plenàries de Manuel Aznar “El GEXEL y el proyecto Escena y literatura dramática del exilio republicano de 1939”, d’Elaine Aston i d’Erika Fischer-Lichte. Destaquem també la conferència performativa de dijous 10 a les 18 h d’Elena Zanzu.

Tant des de la seva fundació el 2016 a la Universidad de Murcia, com en el seu pas per la Universidad de Santiago de Compostela, la Universitat de València, la Universidad Complutense de Madrid/ITEM-UNIR, la Universidad de Sevilla-Universidad Pablo de Olavide, i ara també, en arribar a Barcelona, s’ha buscat protegir i projectar l’esperit i l’objectiu fonamental del CIJIET: la construcció d’una comunitat al voltant dels Estudis Teatrals i el foment del diàleg entre les joves investigadores en aquest camp, des de la visió que el treball científic ha de construir-se des del coneixement compartit.

El Congrés MUTIS d’Investigació i Pràctiques Escèniques treballa per posar en relació la recerca acadèmica i la pràctica escènica, amb la finalitat de crear un espai de debat entre l’àmbit acadèmic i la pràctica artística.

Podeu consultar el programa en aquest enllaç: https://cijietbarcelona.wordpress.com/programa/

L’entrada és lliure per a totes les sessions.

Si desitges un certificat d’assistència, cal que ens el demanis a través d’aquest formulari: Formulari d’inscripció