Convocatòria de la primera Beca d’estudis literaris Fons Antoni Munné-Jordà de ciència-ficció

Propiciada per l’editorial El Cep i la Nansa, el mecenatge «Imma i Josep», i l’escriptor Antoni Munné-Jordà (AMJ), amb la participació de la Biblioteca Cardona Torrandell i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, amb l’aval intel·lectual de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya i la Societat catalana de ciència-ficció i fantasia, la beca és dotada amb 3.000€ i la publicació del treball.

La convocatòria neix amb l’objectiu de becar un estudi, anàlisi o investigació sobre ciència-ficció en llengua catalana i, per extensió, sobre literatura catalana dels gèneres anomenats fantàstics, especulatius o no mimètics.

Un dels aspectes innovadors d’aquesta beca és el seu caràcter interdisciplinari i el fet que la ciència, la tecnologia i les humanitats vagin de costat. La possibilitat, doncs,  d’unir els mons de les lletres i les ciències és un dels seus principals reclams.

La beca, que valorarà especialment la utilització del fons documental Antoni Munné-Jordà, dipositat a la Biblioteca Armand Cardona, és per l’escriptor un bon reclam per a tots els estudiosos o interessats en el camp de la ciència-ficció.

Entre la presentació dels treballs, l’elecció de la persona becada i la publicació del llibre passaran dos anys, ja que la beca té caràcter biennal, tot i que es preveu fer-la anual si hi ha una elevada presentació de treballs.

Jurat de la beca

• Francesc de Paula Mestres (editorial El Cep i la Nansa)
  • Jordi Font Agustí (Societat catalana de ciència-ficció i fantasia)
  • Víctor Martinez-Gil (Universitat Autònoma de Barcelona)