Ares Llop,  becària predoctoral al departament de Filologia Catalana, es va doctorar l’any 2017 en Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Teatrals per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). A la seva tesi, dirigida per la doctora Gemma Rigau i titulada La reanàlisi dels minimitzadors negatius en el contínuum romànic pirinenc, Llop estudia, des del punt de vista de la microsintaxi, la variació i el canvi lingüístic dels usos i valors dels minimitzadors negatius en els parlars romànics pirinencs.

Ara ha guanyat el 6è Premi Internacional de recerca en Filologia Catalana Joan Solà amb un estudi sobre sintaxi a l’àrea pirinenca. El jurat estava format per Joan Julià Muné (Universitat de Lleida), Maria Josep Cuenca (Universitat de València), Ramon Sistac (UdL), Núria Alturo (UB), Maria Teresa Espinal (UAB) i Aina Maria Torrent (Technische Hochschule Köln, Alemanya).

Està previst que el premi es lliuri el proper 2 d’octubre. Mentrestant, us deixem aquí l’entrevista que li va fer Isabel Crespí, també investigadora predoctoral al departament de Filologia Catalana, al diari digital Núvol:

Ares Llop: “Fer recerca sobre la meva llengua significa connectar-la amb les altres”