Divendres 31 d’octubre de 2014

Facultat de Filologia
Sala de Professors, 5è pis de l’edifici Josep Carner Universitat de Barcelona

Programa de la jornada en PDF

revistaCatalunya_90Es compleix enguany el norantè aniversari de la fundació, per obra d’Antoni Rovira i Virgili, de la Revista de Catalunya. Tot i el règim polític d’hostilitat llavors imperant contra aquest país, i tot i l’altre règim que, després de la guerra civil, va prosseguir-se’n, encara més aferrissadament genocida, el cert i positiu tanmateix és que aquesta publicació emblemàtica ha perdurat, amb els inevitables daltabaixos de rigor, fins als nostres dies.

Des del màster oficial interuniversitari “Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes”, ofert conjuntament per la UAB i la UB, així com des del projecte de recerca FFI2011-24539, sobre creació i crítica catalanes dels segles XIX i XX, s’ha cregut oportú, en qualitat d’activitat complementària d’aquell, i de sessió de treball d’aquest, de commemorar la tal efemèride aniversarial. I de fer-ho en tant que reconeixença i homenatge, des de la institució universitària, a l’exemple de continuïtat exigent constituït per la Revista de Catalunya, sempre al servei de l’alta divulgació cultural en la llengua del país.

Per això està previst que, al llarg del matí del divendres 31 d’octubre de 2014, tingui lloc a la UB una jornada en què els següents professionals acreditats analitzaran valorativament alguns aspectes remarcables de les nou dècades de trajectòria intel·lectual d’aquesta publicació.

Josep Murgades (Universitat de Barcelona)

10.15-10.45
Joaquim Capdevila (Universitat de Lleida)
La Revista de Catalunya (1924-1938) en el primer desenvolupament de la premsa moderna d’alta cultura a Catalunya Catalunya durant la guerra i l’exili